- Menu BIP
- Ogłoszenia o wolnych etatach
- Procedury
Ogłoszenia o wolnych etatach - procedury
Zarządzenie nr 11/2025
Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu
z dnia 4 sierpnia 2025 r.
w sprawie wprowadzenia Regulamin przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu
Na podstawie art. 7 pkt 4, art. 11, art. 12, art. 13, art. 13a, art. 14 i art. 15 art. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) § 10 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu stanowiącego załącznik do uchwały nr 1415/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 12 lutego 2021 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu ze zm.
§ 1
Wprowadzam Regulamin przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam pracownikom Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu.
§ 3
Traci moc zrządzenie nr 10/2015 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu z dnia 30 września 2015 r. w sprawie naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do zarządzenia Dyrektora
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu
nr 11/2025 z dnia 4 sierpnia 2025 r.
Regulamin przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu
§ 1
Ilekroć jest mowa w niniejszym Regulaminie o:
1) PCPR w Opolu – należy rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu;
2) Dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu;
3) stanowisku urzędniczym – należy rozumieć stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze;
4) Biuletynie – należy rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu;
§ 2
Regulamin przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w PCPR w Opolu, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze, w PCPR w Opolu, na których zatrudnienie odbywa się na podstawie umowy o pracę.
§ 3
1. Wolnym stanowiskiem urzędniczym w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest stanowisko, na które – zgodnie z przepisami ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – nie został przeniesiony pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na które mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik.
2. Regulamin nie ma zastosowania w przypadku:
1) zatrudniania na stanowiska pomocnicze i obsługi,
2) zatrudniania osoby na zastępstwo w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego.
§ 4
Regulamin ustala otwarte i konkurencyjne zasady zatrudniania na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w PCPR w Opolu.
§ 5
Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Dyrektor.
§ 6
1. Przed rozpoczęciem procedury naboru Dyrektor powołuje, w trybie zarządzenia, komisję rekrutacyjną.
2. Komisja rekrutacyjna wykonuje pracę w składzie co najmniej trzyosobowym.
3. W pracach komisji rekrutacyjnej nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy postępowanie rekrutacyjne, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności.
4. Komisja rekrutacyjna działa od chwili jej powołania do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
§ 7
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze jest przeprowadzany w następujących etapach:
1) ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,
2) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
3) selekcja dokumentów aplikacyjnych pod kątem spełnienia wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu o naborze,
4) weryfikacja zgłoszonych kandydatur poprzez:
a) test kwalifikacyjny i/lub
b) rozmowę kwalifikacyjną
5) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
6) podjęcie decyzji o zatrudnieniu,
7) ogłoszenie wyników naboru.
§ 8
1. Pracownik ds. kadr przygotowuje projekt ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze, zwanego dalej „ogłoszeniem o naborze”.
2. Ogłoszenie o naborze, po uprzednim zatwierdzeniu przez Dyrektora, zamieszcza się w Biuletynie oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie PCPR w Opolu.
3. Ogłoszenie o naborze może zostać udostępnione także w sposób inny, niż określony w ust. 2.
§ 9
Ogłoszenie o naborze zawiera w szczególności:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym, zgodnie z opisem danego stanowiska, z podziałem na wymagania niezbędne i dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
5) informację o warunkach pracy na danym stanowisku,
6) informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%,
7) wskazanie wymaganych dokumentów,
8) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
§ 10
1. Dokumenty aplikacyjne składa się w zamkniętych kopertach osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego, w sekretariacie PCPR w Opolu.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
1) kwestionariusz osobowy,
2) list motywacyjny,
3) opcjonalnie życiorys (CV),
4) kserokopie dokumentów, potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
6) kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (studia podyplomowe, kursy, certyfikaty umiejętności itp.),
7) oświadczenia o:
a) posiadanym obywatelstwie,
b) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych.
3. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
4. W przypadku propozycji zatrudnienia (przed zawarciem umowy), kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.
5. Termin składania dokumentów aplikacyjnych, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania ogłoszenia o naborze.
§ 11
1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów aplikacyjnych, wskazanego w ogłoszeniu o naborze, komisja rekrutacyjna wyłania listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne wskazane w ogłoszeniu o naborze.
2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
3. Komisja rekrutacyjna dokonuje wyłonienia kandydata do zatrudnienia na podstawie oceny złożonych dokumentów aplikacyjnych oraz rozmowy kwalifikacyjnej i/lub testu kwalifikacyjnego.
§ 12
1. W toku naboru komisja rekrutacyjna wyłania nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawia Dyrektorowi celem zatrudnienia wybranego kandydata.
2. Jeżeli w PCPR w Opolu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób, o których mowa w ust. 1.
§ 13
1. Po przeprowadzeniu selekcji końcowej kandydatów do zatrudnienia, komisja rekrutacyjna sporządza protokół z naboru.
2. Protokół zawiera:
1) określenie stanowiska, na które był przeprowadzany nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wraz ze wskazaniem kandydatów niepełnosprawnych o ile do przeprowadzanego naboru stosuje się przepis art. 13a ust. 2, przedstawianych Dyrektorowi
2) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;
3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
4) uzasadnienie dokonanego wyboru;
5) skład komisji przeprowadzającej nabór.
3. Po przedstawieniu przez komisję rekrutacyjną protokołu postępowania rekrutacyjnego, ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata podejmuje Dyrektor.
§ 14
1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był przeprowadzony nabór, oraz opublikowanie w Biuletynie przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2. Informacja o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
§ 15
Jeżeli w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru istnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku innej osoby spośród kandydatów, o których mowa w § 12 ust. 1. Przepis § 12 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§ 16
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zostają dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które zostały umieszczone w protokole naboru, przechowywane są zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów wydawane są przez 3 miesiące od zakończenia procedury naboru. Po tym okresie zostaną komisyjnie zniszczone.