Aktualności i ogłoszenia
24.02.2023 r.
Uwaga Wnioskodawcy!
Informujemy, że w dniu 2 lutego 2023 roku Zarząd Funduszu przyjął Kierunki działań i warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w 2023 roku.
W 2023 roku w pilotażowym programie „Aktywny samorząd” będą realizowane następujące obszary i zadania programu:
- Moduł I: OBSZAR A – likwidacja bariery transportowej:
- Obszar A Zadanie 1 - pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu – adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
- Obszar A Zadanie 2 - pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją narządu ruchu,
- Obszar A Zadanie 3 - pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją narządu słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego,
- Obszar A Zadanie 4 - pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją narządu słuchu,
- OBSZAR B – likwidacja barier w dostępie do uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym:
- Obszar B Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności ( do 16 roku życia) lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją narządu wzroku lub obu kończyn górnych,
- Obszar B Zadanie 2 - dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
- Obszar B Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z dysfunkcja narządu wzroku,
- Obszar B Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania – pomoc adresowana jest do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia), z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami w komunikowaniu się za pomocą mowy,
- Obszar B Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, adresowana do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia),
- OBSZAR C – likwidacja barier w poruszaniu się:
- Obszar C Zadanie 1 - pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, adresowana do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) i dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym,
- Obszar C Zadanie 2 - pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, adresowana do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia)
- Obszar C Zadanie 3 - pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
- Obszar C Zadanie 4 - pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne (co najmniej na III poziomie jakości), adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
- Obszar C Zadanie 5 - pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego, adresowana do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania.
- Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką), adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka.
- Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium, a także do osób mających przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.
Termin przyjmowania wniosków o dofinansowanie w ramach programu Aktywny Samorząd
Wnioski o dofinansowanie można składać w formie elektronicznej w systemie SOW (https://sow.pfron.org.pl/) już od dnia 1 marca 2023 r.
Przypominamy i zachęcamy - możecie Państwo złożyć wniosek nie wychodząc z domu!!
Termin zakończenia przyjmowania wniosków w ramach modułu I wypada dnia 31 sierpnia 2023 r.
Termin zakończenia przyjmowania wniosków w ramach modułu II wypada:
- dnia 31 marca 2023 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2022/2023),
- dnia 10 października 2023 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2023/2024).
Wysokość dofinansowania
Z aktualnymi warunkami dofinansowania (wysokość dofinansowania, wymagany udział własny w zakupie) można się zapoznać w ust. 9 oraz ust. 21-24 dokumentu pn. „Kierunki działań (…)” w 2023 roku.
Wnioski są oceniane merytorycznie w systemie punktowym (maksymalna liczba pkt – 100), w bieżącym roku preferowane są wnioski dotyczące osób niepełnosprawnych, które:
- uzyskały do wniosku pozytywną opinię eksperta w zakresie dopasowanej wnioskowanej pomocy do aktualnych potrzeb wynikających z ich aktywności - liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 10,
- posiadają znaczny stopień niepełnosprawności, a w przypadku osób do 16 roku życia – w orzeczeniu o niepełnosprawności posiadają więcej niż jedną przyczynę wydania orzeczenia o niepełnosprawności lub orzeczenie to jest wydane z powodu całościowych zaburzeń rozwojowych (12-C) - liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 10,
- są zatrudnione (w rozumieniu programu) - liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 10,
- posiadają podpis elektroniczny/Profil Zaufany na platformie ePUAP i złożyły wniosek o dofinansowanie w formie elektronicznej w SOW – liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 10,
- złożyły wniosek w pierwszym półroczu 2023 roku – liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 5,
- w 2022 lub w 2023 roku zostały poszkodowane w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych – liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 5,
- rozpoczynają lub kontynuują naukę w szkole podstawowej, ponadpodstawowej, policealnej, studia (studia I lub II stopnia, magisterskie, podyplomowe, doktoranckie, przewód doktorski) - liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 15,
- poruszają się za pomocą wózka inwalidzkiego - liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 10,
- nie otrzymały dotąd dofinansowania ze środków PFRON na zakup przedmiotu dofinansowania objętego wnioskiem - liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 10,
- złożyły kompletny wniosek w dniu przyjęcia - liczba punktów preferencyjnych wynosi wówczas 15.
Informacja dla studentów
Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w:
- w szkole policealnej,
- w kolegium,
- w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu), lub szkole doktorskiej.
Termin przyjmowania wniosków o dofinansowanie:
Wnioski o dofinansowanie można składać w formie elektronicznej w systemie SOW (https://sow.pfron.org.pl/) już od dnia 1 marca 2023 r.
Przypominamy i zachęcamy - możecie Państwo złożyć wniosek nie wychodząc z domu!!
Termin zakończenia przyjmowania wniosków wypada:
- dnia 31 marca 2023 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2022/2023),
- dnia 10 października 2023 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2023/2024).
Wysokość dofinansowania
Kwota dofinansowania kosztów nauki (na semestr/półrocze) wynosi w przypadku:
- dodatku na pokrycie kosztów kształcenia:
- do 1.100 zł - dla wnioskodawców pobierających naukę w szkole policealnej lub kolegium,
- do 1.650 zł dla pozostałych Wnioskodawców,
- dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego
– do 4.400 zł, - opłaty za naukę (czesne) – wysokość kosztów czesnego w ramach jednej, aktualnie realizowanej formy kształcenia na poziomie wyższym (na jednym kierunku) - niezależnie od daty poniesienia kosztów; dofinansowanie powyżej kwoty 4.400 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 764 zł (netto) na osobę.
Przez przeciętny miesięczny dochód Wnioskodawcy należy rozumieć dochód w przeliczeniu na jedną osobę w gospodarstwie domowym Wnioskodawcy, o jakim mowa w ustawie z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych, obliczony za kwartał poprzedzający kwartał, w którym złożono wniosek. Dochody z różnych źródeł sumują się. W przypadku działalności rolniczej – dochód ten oblicza się na podstawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2021 r. (Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 23 września 2022 r.), według wzoru: [(3.288 zł x liczba hektarów)/12]/ liczba osób w gospodarstwie domowym Wnioskodawcy.
Warunki zwiększenia dofinansowania w formie dodatku na pokrycie innych (niż koszt czesnego) kosztów kształcenia
Dodatek może być zwiększony, nie więcej niż o:
- 770 zł – w sytuacjach, które określi realizator programu,
- 550 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna ponosi koszty z tytułu pobierania nauki poza miejscem zamieszkania,
- 330 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada Kartę Dużej Rodziny,
- 330 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch (lub więcej) kierunkach studiów/nauki,
- 220 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna studiuje w przyspieszonym trybie,
- 330 zł – w przypadku, gdy Wnioskodawcą jest osoba poszkodowana w 2022 lub w 2023 roku w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych,
- 330 zł w przypadku, gdy Wnioskodawca korzysta z usług tłumacza języka migowego,
- 880 zł – gdy Wnioskodawca posiada podpis elektroniczny/Profil Zaufany na platformie ePUAP i złoży wniosek o dofinansowanie w formie elektronicznej w dedykowanym systemie przygotowanym przez PFRON (możliwość ta dotyczy tylko tych Wnioskodawców, którzy skorzystają z tego zwiększenia po raz pierwszy),
- 550 zł – w przypadku, gdy wnioskodawca w poprzednim semestrze pobierał lub aktualnie pobiera naukę w formie zdalnej, w tym w systemie hybrydowym.
Jeśli osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch lub więcej form kształcenia na poziomie wyższym (kierunków studiów) kwota dofinansowania do czesnego może być zwiększona o równowartość połowy kosztów czesnego na kolejnym/kolejnych kierunkach nauki, przy czym dofinansowanie powyżej kwoty 2.200 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 764 zł (netto) na osobę, z zastrzeżeniem zasad dotyczących wkładu własnego.
Dodatek na pokrycie innych kosztów kształcenia ma charakter progresywny i motywacyjny
Wysokość faktycznie udzielonego dodatku jest uzależniona od poziomu nauki i postępów w nauce. W stosunku do wyliczonej dla danego Wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku (zgodnie z warunkami dot. jego zwiększenia), wysokość możliwej wypłaty wynosi:
- do 50% wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku – w przypadku pobierania nauki na pierwszym roku nauki w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym, a w przypadku form kształcenia trwających jeden rok – do 75%,
- do 75% wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku – w przypadku pobierania nauki na kolejnym, drugim roku edukacji w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym,
- do 100% wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku – w przypadku pobierania nauki w kolejnych latach (od trzeciego roku) danej formy edukacji na poziomie wyższym,
przy czym studenci studiów II stopnia i doktoranci szkół doktorskich oraz uczestnicy studiów doktoranckich mogą otrzymać dodatek w kwocie maksymalnej na każdym etapie nauki.
Wysokość udziału własnego Wnioskodawcy (w kosztach czesnego)
Do wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zobowiązani są tylko Wnioskodawcy zatrudnieni w wysokości:
15% wartości czesnego - w przypadku pobierania nauki w ramach jednej formy kształcenia na poziomie wyższym,
65% wartości czesnego – w przypadku pobierania nauki w ramach więcej niż jedna forma kształcenia na poziomie wyższym,
Z wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zwolniony jest Wnioskodawca, którego przeciętny miesięczny dochód w gospodarstwie domowym nie przekracza kwoty 764 zł (netto) na osobę.
- Każdy wnioskodawca może uzyskać pomoc łącznie maksymalnie w ramach 20 (dwudziestu) semestrów/półroczy różnych form kształcenia na poziomie wyższym - warunek ten dotyczy także wsparcia udzielonego w ramach programów:
- „STUDENT - kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych”,
- „STUDENT II – kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych”,
Dodatkowo, przypominamy:
- dofinansowanie w ramach modułu II nie przysługuje w trakcie przerwy w nauce (np. urlop dziekański, urlop zdrowotny),
- decyzję o wysokości pomocy dla Wnioskodawcy podejmuje samorząd powiatowy,
- kwota dofinansowania nie może być większa niż kwota wnioskowana przez Wnioskodawcę,
- decyzja w sprawie udzielenia i wysokości dodatku na pokrycie kosztów kształcenia, należy do kompetencji samorządu powiatowego - aby wsparciem objąć wszystkich Wnioskodawców, samorząd może obniżyć zakres i wysokość dofinansowania
do poziomu, jaki wynika z wysokości kwot wnioskowanych we wszystkich wnioskach (zapotrzebowania) i kwoty przeznaczonej na realizację programu, - Wnioskodawca, który w okresie objętym dofinansowaniem, z przyczyn innych niż niezależnych od niego (np. stan zdrowia) - nie uczęszczał na zajęcia objęte planem/ programem studiów/nauki, a w przypadku przewodu doktorskiego – nie realizował przewodu doktorskiego zgodnie z przyjętym harmonogramem, zobowiązany jest do zwrotu kwoty dofinansowania kosztów nauki w tym semestrze/półroczu.
6.02.2023 r.
Zarządzenie Starosty 2023.pdf (228,49KB)
Załącznik nr 1 dofinansowanie do wypoczynku.pdf (196,08KB)
Załącznik nr 2 jednorazowa pomoc pieniężna.pdf (196,71KB)
Załącznik nr 3 zdarzenie losowe.pdf (196,56KB)
Załącznik nr 4 zdarzenie losowe-okresowa.pdf (197,06KB)
Załącznik nr 5 lokal .pdf (210,85KB)
Załącznik nr 6 lokal-rodzinny dom dziecka.pdf (211,08KB)
Załącznik nr 7 remont-zawodowa.pdf (195,95KB)
Załącznik nr 8 remont-rodzinny dom dziecka.pdf (196,86KB)
2.03.2022 r.
Zarządzenie Nr OR.120.13.2022 Starosty Opolskiego z dnia 14.02.2022 r. w sprawie szczegółowych zasad przyznawania pomocy pieniężnej dotyczącej dzieci z terenu powiatu (39,44KB)
Załącznik nr 1 (dofinansowanie do wypoczynku).docx (21,54KB)
Załącznik nr 2 (jednorazowa pomoc pieniężna).docx (21,72KB)
Załącznik nr 3 (zdarzenie losowe).docx (21,49KB)
Załącznik nr 4 (zdarzenie losowe-okresowa).docx (21,63KB)
Załącznik nr 5 (lokal).docx (24,57KB)
Załącznik nr 6 (lokal-rodzinny dom dziecka).docx (24,62KB)
Załącznik nr 7 (remont-zawodowa).docx (21,79KB)
Załącznik nr 8 (remont-rodzinny dom dziecka).docx (21,84KB)
1.03.2022 r.
WSPARCIE DLA UKRAINY
W związku z działaniami militarnymi, które trwają na terytorium Ukrainy, Dział Pieczy Zastępczej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Ośrodek Interwencji Kryzysowej pragnie zapewnić wsparcie pedagogiczno-psychologiczne dla wszystkich osób dotkniętych obecną sytuacją oraz udzielić poradnictwa dotyczącego sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych.
Nasza oferta jest w szczególności kierowana do obywateli Ukrainy przebywających na terenie Powiatu Opolskiego.
W celu usprawnienia komunikacji polsko-ukraińskiej, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu poszukuje wolontariuszy posługujących się językiem ukraińskim do towarzyszenia podczas spotkań z osobami, które nie porozumiewają się językiem polskim, a potrzebujących pilnego wsparcia.
Ponadto tut. Centrum, poszukuje chętnych studentów kierunków psychologicznych i pedagogicznych z językiem Ukraińskim, którzy są gotowi udzielić wsparcia osobom potrzebującym.
Prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 77 44 20 531 lub 500 773 948
14.02.2022 r.
Nabór ofert na świadczenie usług psychiatry.docx (16,03KB)
14.02.2022 r.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu uprzejmie przypomina, że od 01.01.2022 r. wnioski na dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dotyczące:
udziału w turnusach rehabilitacyjnych, zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych, sprzętu rehabilitacyjnego, usługi tłumacza języka migowego oraz likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się, można składać elektronicznie za pośrednictwem systemu SOW.
System Obsługi Wsparcia to nowoczesna platforma, za pomocą której Osoby Niepełnosprawne mogą elektronicznie składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego.
Możliwe jest załatwienie sprawy drogą elektroniczną na każdym jej etapie:
- uzyskanie informacji,
- wypełnienie wniosku,
- podpisanie i złożenie wniosku,
- dokonanie ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień,
- zapoznanie się ze wzorem umowy,
- rozliczenie dofinansowania.
Dostęp do Systemu jest nieodpłatny. Podstawowym i jedynym wymaganiem w celu spełnienia warunku zapewnienia ogólnokrajowego zasięgu jest dostęp do sieci internetowej.
Pełne korzystanie z Systemu wymaga posiadania narzędzia autoryzacji – uwierzytelnienia przez profil zaufany na platformie ePUAP lub przy pomocy kwalifikowalnego podpisu elektronicznego.
23.12.2021 r.
Uchwała Nr 1862/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wyboru oferty i ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. ”Zapewnienie w latach 2022-2023 opieki stacjonarnej dla osób w podeszłym wieku i osób przewlekle somatycznie chorych, przyjętych i skierowanych do domu pomocy społecznej przed dniem 1 stycznia 2004 r. organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie” (16,36KB)
Uchwała nr 1865/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert na powierzenie w latach 2022 – 2023 realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (17,91KB)
23.11.2021 r.
Uchwała nr 1825/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie powołania Komisji konkursowej opiniującej oferty na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej pn. Prowadzenie w latach 2022 – 2023 domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży (17,92KB)
Uchwała nr 1826/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie powołania Komisji konkursowej opiniującej oferty na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej pn. Zapewnienie w latach 2022 – 2023 opieki stacjonarnej dla osób w podeszłym wieku i osób przewlekle somatycznie chorych przyjętych i skierowanych do domu pomocy społecznej przed dniem 1 stycznia 2004 r. (19,48KB)
9.11.2021 r.
Uchwała nr 1799/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 4 listopada 2021 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, pn. Zapewnienie w latach 2022 – 2023 opieki stacjonarnej dla osób w podeszłym wieku i osób przewlekle somatycznie chorych, przyjętych i skierowanych do domu pomocy społecznej przed dniem 1 stycznia 2004 r., organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Uchwała nr 1799-21.docx (20,68KB)
Załącznik do uchwały nr 1799-21.docx (42,05KB)
9.11.2021 r.
Uchwała nr 1800/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 4 listopada 2021 r. w sprawie ogłoszenia naboru członków Komisji konkursowej opiniującej oferty złożone w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. Zapewnienie w latach 2022 – 2023 opieki stacjonarnej dla osób w podeszłym wieku i osób przewlekle somatycznie chorych przyjętych i skierowanych do domu pomocy społecznej przed dniem 1 stycznia 2004 r. organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Uchwała nr 1800-21.docx (27,76KB)
Załącznik nr 1 - Karta formalnej oceny oferty.docx (23,94KB)
Załącznik nr 2 - Karta merytorycznej oceny oferty.docx (25,25KB)
11.10.2021 r.
Uchwała nr 1756/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 6 października 2021 r. w sprawie ogłoszenia naboru członków Komisji konkursowej opiniującej oferty złożone w otwartym konkursie ofert na powierzenie w latach 2022 – 2023 realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Uchwała ZPO - Nabór członków Komisji konkursowej.docx (25,10KB)
Uchwała nr 1757/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 6 października 2021 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie w latach 2022 – 2023 realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Uchwała ZPO - Ogłoszenie konkursu.docx (16,26KB)
Załącznik nr 1 - Ogłoszenie.docx (39,24KB)
Załącznik nr 2 - Karta formalnej oceny oferty.docx (23,51KB)
Załącznik nr 3 - Karta merytorycznej oceny oferty.docx (24,89KB)
24.03.2021 r.
Informacja dotycząca Narodowego Spisu Powszechnego
Od 1 kwietnia 2021 roku rozpocznie się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, który będzie przeprowadzony na terenie całego kraju i obejmuje wszystkich mieszkańców.
Spis powszechny dostarczy pełnych, aktualnych i najbardziej szczegółowych danych o społeczeństwie zamieszkującym w Polsce, z uwzględnieniem profilu demograficznego, struktury społecznej, aktywności ekonomicznej oraz warunków życia. Jest jedynym źródłem danych umożliwiającym aktualizację wiedzy na temat sytuacji w Polsce osób ze szczególnymi potrzebami tj. osób, które ze względu na swoje cechy albo okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania w celu przezwyciężenia barier uniemożliwiających lub utrudniających im udział w różnych sferach życia na równi z innymi osobami.
Aktualne informacje nt. spisu znajdują się na stronie internetowej https://spis.gov.pl/ oraz w mediach społecznościowych statystyki publicznej https://www.facebook.com/USOpole/.
Narodowy Spis powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. jest przeprowadzany od 1 kwietnia 2021 roku do 30 czerwca 2021 roku.
Zgodnie z ustawą o statystyce publicznej udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 jest obowiązkowy.
Od 15 marca 2021 roku została uruchomiona infolinia spisowa: 22 279 99 99
29.01.2021 r.
Uchwała nr 1394/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 28 stycznia 2021 r. w sprawie ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert na powierzenie w roku 2021 realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Uchwała nr 1394/21 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 28 stycznia 2021 r (17,53KB)
15.12.2020 r.
Uchwała nr 1282/20 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 10 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie w 2021 roku realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 – 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Uchwała ZPO - Nabór członków.docx (25,49KB)
Uchwała ZPO - Ogłoszenie konkursu - Domy dla matek.docx (17,70KB)
Załącznik do uchwały - Ogłoszenie - Dom dla matek.docx (38,36KB)
Załącznik nr 1 do ogłoszenia - Wzór oferty.docx (53,62KB)
Załącznik nr 2 do ogłoszenia - Karta formalnej oceny oferty.docx (23,43KB)
Załącznik nr 3 do ogłoszenia - Karta merytorycznej oceny oferty.docx (24,99KB)
Załącznik nr 4 do ogłoszenia - Wzór umowy.docx (76,20KB)
2.09.2020 r.
Powiat Opolski realizuje projekt pn. „Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19”, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój lata 2014-2020 - Działanie 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym, PI 9iv: Ułatwianie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym.
Wysokość dofinansowania 706 205 zł, w tym: 595 189,57 zł - 84,28 % ze środków europejskich, 111 015,43 zł – 15,72 % ze środków krajowych
Okres realizacji od 31 lipca 2020 r. do 30 listopada 2020 r.
Realizator: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu
Głównym celem Projektu jest zapobieganie i ograniczenie negatywnych skutków wystąpienia COVID-19 w obszarze pieczy zastępczej. Realizacja celu nastąpi poprzez wzmocnienie rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka, placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dom Dziecka w Turawie, Dom Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim, Dom Dziecka w Chmielowicach) w zakresie bezpiecznej realizacji zadań tych podmiotów w okresie epidemii Covid-19. W ramach pomocy w organizacji zdalnego nauczania wsparcie otrzymają dzieci umieszczone w pieczy zastępczej poprzez zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania i sprzętu audiowizualnego.
Celem szczegółowym Projektu jest wsparcie dzieci, rodziców zastępczych i pracowników rodzinnych oraz instytucjonalnych podmiotów pieczy zastępczej w sytuacji zagrożenia epidemią choroby COVID 19 poprzez:
1) zakup sprzętu i oprogramowania na cele realizowania zadań w trybie zdalnego nauczania (w tym zakup laptopów, komputerów stacjonarnych i oprogramowania do nich, oraz sprzętu multimedialnego) oraz oprogramowania dla osób z niepełnosprawnością – 157 laptopów z torbą i myszką, 157 zestawów słuchawek nausznych z mikrofonem, 4 urządzenia wielofunkcyjne, sprzęt audiowizualny w tym: 4 projektory, 3 telewizory oraz 9 licencji oprogramowania,
2) zakup środków ochrony indywidualnej i wyposażenia do bezpośredniej walki z epidemią (w tym zakup środków ochrony indywidualnej – maseczek, rękawiczek, zakup środków dezynfekcyjnych) – 4000 maseczek, 403 litry płynu do dezynfekcji, 20 150 par rękawiczek
3) zakup wyposażenia do organizacji miejsc kwarantanny/izolacji dla dzieci z pieczy zastępczej w tym 6 tapczanów, 6 szaf, 6 biurek, 6 krzeseł, 3 lustra, wieszaki, komody, ręczniki, sztućce, zestawy kołdra z poduszką, roletki, czajniki, termometry.
3.07.2020 r.
1.07.2020 r.
19.06.2020 r.
29.05.2020 r.
Uchwała nr 968-20 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 22 maja 2020 r. w sprawie ogłoszenia naboru członków Komisji konkursowej opiniującej oferty złożone w otwartym konkursie ofert na powierzenie w 2020 roku realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2-3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (14,16KB)
Załącznik do uchwały (ogłoszenie) (17,48KB)
26.05.2020 r.
Uchwała nr 967/20 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 22 maja 2020 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie w 2020 roku realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży organizacjom pozarządowym i innym uprawnionym podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2-3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (15,70KB)
Uchwała nr 958/20 Zarządu Powiatu Opolskiego z dnia 12 maja 2020 r. w sprawie odstąpienia od zawarcia umowy o powierzenie w latach 2020 - 2021 realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. Prowadzenie domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży w związku z wycofaniem oferty przez organizację pozarządową (15,39KB)
Załączniki do uchwały - ogłoszenie otwartego konkursu ofert (40,22KB)
Oferta realizacji zadania publicznego - Załącznik nr 1 do ogłoszenia.docx (54,38KB)
Zał. 2 karta formalnej oceny oferty 20.05.2020.docx (23,27KB)
Zał. 3 karta merytorycznej oceny oferty 20.05.2020.docx (25,02KB)
Umowa - zał. 4 Dom dla matek 21.05.2020.docx (76,63KB)
17.03.2020 r.
Zgodnie z procedurą udzielania pomocy osobom wymagającym wsparcia, którym wydano decyzję nakazującą poddaniu się obowiązkowej kwarantannie, w związku z rozpowszechnianiem się choroby zakaźnej COVID-19 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu świadczyć będzie pomoc w postaci specjalistycznego poradnictwa w formie rozmowy telefonicznej. Pomoc i wsparcie w celu przywrócenia równowagi psychicznej udzielane będą przez pracownika tut. Centrum psychologa Panią Aleksandrę Stelmaszak, osobom objętym kwarantanną domową, w szczególności osobom samotnym, starszym, niepełnosprawnym, przewlekle chorym oraz innym wymagającym takiego wsparcia.
509 377 842
13.03.2020 r.
W związku z pandemią KORONAWIRUSA POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE w Opolu wprowadza ograniczenia przyjmowania i obsługi petentów od dnia 13.03.2020 r. do odwołania!
Sekretariat: 77 44 20 504
Osoby niepełnosprawne: 77 44 20 509, 77 44 20 510
Koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej: 77 44 20 531, 77 44 20 544, 77 44 10 454
Wnioski i inną korespondencję wraz z podaniem numeru telefonu do kontaktu proszę przesyłać drogą elektroniczną na adres e-mail pcpropole@pcpropole.pl, pcpropole@wp.pl lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Przypominamy, że wniosek o dofinansowanie udziału w turnusach rehabilitacyjnych, wniosek na przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz wszystkie wnioski w ramach Aktywny Samorząd można złożyć bez wychodzenia z domu za pośrednictwem Platformy SOW – System Obsługi Wsparcia https://sow.pfron.org.pl/logowanie.
Prosimy o wyrozumiałość i stosowanie się do ogólnie przyjętych zasad SANEPID- u!
14.05.2019 r.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu w związku z realizacją projektu „Bliżej Rodziny i dziecka- wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo- wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej – II edycja”, utworzyło Powiatowe Centrum Wsparcia Rodziny, które ma charakter wielospecjalistyczny. Powstało z myślą o pomocy nie tylko rodzinom i osobom dotkniętym trudnymi chwilami, będących w kryzysie lub zmagających się z problemami opiekuńczo- wychowawczymi, ale także tym, którzy chcą się wzmacniać w pokonywaniu przeciwności, chcą żyć pełniej, chcą się rozwijać. Inicjatywa skierowana jest do mieszkańców Powiatu Opolskiego ziemskiego.
Powiatowe Centrum Wsparcia Rodziny funkcjonuje od 1 kwietnia 2019 r. i świadczy nieodpłatną pomoc:
• socjalną;
• psychiatryczną;
• psychologiczną
• terapeutyczną z zakresu terapii uzależnień.
Powiatowe Centrum Wsparcia Rodzinny utworzone zostało w Opolu przy ul. Książąt Opolskich 27 (pokój 107), jest czynne od poniedziałku do piątku. W celu skorzystania ze wsparcia konieczny jest kontakt telefoniczny: 77 44 10 567.